Wprowadzone zasady bezpieczeństwa związane z prewencją przed koronawirusem / COVID-19
Procedury zgodne z rozporządzeniami i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS)
Otaczający Nas Świat zmienił się z dnia na dzień. Najlepszą receptą na chwile wytchnienia od pracy, stresu, natłoku informacji oraz codzienności w czasach kwarantanny jest wyjazd do hotelu z dala od miejskiego zgiełku, w okolice lasów, sadów i łąk gdzie naszym sprzymierzeńcem jest przyroda i przestrzeń. Zależy nam na bezpieczeństwie i komforcie Państwa wypoczynku, dlatego wychodząc naprzeciw zmieniającej się rzeczywistości w trakcie epidemii COVID-19, opracowaliśmy i wdrożyliśmy szereg działań, zgodnych z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS).
Zasady bezpieczeństwa związane z prewencją przed COVID-19
Powierzchnie ogólnodostępne:
1. Ilość Osób - informacja przed wejściem do hotelu i w recepcji o maksymalnej liczbie Osób mogących przebywać w danej części Hotelu (odstęp między Osobami: min 2 m),
2. Środki dezynfekujące ogólnodostępne – dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dla Gości Hotelu, dostępne przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, przy wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet,
3. Maseczki ochronne – podczas meldowania, wręczane będą jednorazowo maseczki jednorazowe. Informujemy, że maseczka musi być zakładana przy przemieszczaniu się po Hotelu.
4. Instrukcje – w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych umieszczone zostały instrukcje dotyczące mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji znajdują się instrukcje odnośnie prawidłowej dezynfekcji rąk.
5. Dezynfekcja powierzchni wspólnych – nie rzadziej niż co godzinę, odbywa się dezynfekcja powierzchni dotykowych, poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów, a takżę pomieszczeń ogólnych: toalet, wind, telefonów, klawiatury komputerów, oraz innych, często dotykanych powierzchni,
6. Wyłączenie z użytkowania – placów zabaw, stref saun, sali bilardowej oraz piano baru oraz innych, w których mogą tworzyć się grupy Gości, do czasu wejścia w kolejną fazę odmrażania gospodarki.
7 Wietrzenie pomieszczeń - systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń, powierzchni wspólnych, w wyznaczonych zakresach czasowych (po każdym wyjściu gości oraz nie rzadziej niż co 2 h) .
Recepcja:
1. Informacje o bezpiecznym pobycie – informujemy w momencie zakwaterowania o procedurach bezpieczeństwa zastosowanych przez Hotel w związku z wirusem COVID-19,
2. Ograniczenie ilości osób – aby zapewnić maksymalne względy bezpieczeństwa podczas jakichkolwiek czynności wykonywanych w recepcji, przy ladzie może przebywać jedna osoba na stanowisko,
3. Bezwzględny zakaz - przebywania w hotelu osób nie zakwaterowanych
4. Zachowanie bezpiecznej odległości - Goście oczekujący na obsługę, muszą zachować bezpieczną odległość - minimum 2 metrów od siebie,
5. Dezynfekcja – poddajemy systematycznej dezynfekcji: drzwi, klamki, powierzchnię lady recepcyjnej, wózki portierskie, poręcze, terminale, karty pokojowe, kanapy, fotele,
6. Rękawiczki – podczas meldowania, wręczane będą jednorazowo rękawiczki jednorazowe. Informujemy, że maseczka musi być zakładana przy przemieszczaniu się po Hotelu,
7. Maseczki – podczas meldowania, wręczane będą jednorazowo maseczki jednorazowe. Informujemy, że maseczka musi być zakładana przy przemieszczaniu się po Hotelu,
8. Przedmioty – Przed poproszeniem kolejnej osoby pracownik Recepcji dezynfekuje część lady, z którą Gość miał styczność. Robi to również ze wszystkimi innymi rzeczami w okolicach przebywania Gościa,
9. Kontakty alarmowe dostępne w recepcji: do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
10. Oświadczenie - goście w dniu meldunku podpisują oświadczenie o braku kontaktu z osobami zarażonymi lub osobami w kwarantannie, oświadczenie jest podstawą do dokonania zameldowania.
11. Wyżywienie - podczas meldunku goście wybierają obiadokolacje(usługa dodatkowo płatna)
Pokoje:
1. Sprzątanie – ograniczamy procedurą rutynowego sprzątania pokoi, które odbywa się jedynie na Życzenie Gościa,
2. Sprzątanie - wykonywane będzie w odzieży ochronnej (kombinezon, rękawiczki, maski i przyłbice)
2. Dezynfekcja - wszystkich powierzchni dotykowych, sprzętu i łazienki oraz gruntowne wywietrzenie pomieszczenia a po zakończonej usłudze pokój zostanie poddany ozonowaniu i naświetlaniu lampą UV
3. Kwaterowanie – aby ograniczyć kontakt między Gośćmi, pokoje będą udostępniane w różnych częściach hotelu, o ile to możliwe w odstępach od siebie,
4. Zakaz używania - hotelowych suszarek nadmuchowych w łazienkach pokojowych,
5. Personel sprzątający – jest przeszkolony i wyposażony w bezpieczną odzież ochronną,
6. Pościel i ręczniki prane są w temp. min 60 ºC z dodatkiem detergentu. Prane jest dostarczane w reżimie sanitarnym.
7. Informacja – stand w pokoju z informacjami o zachowaniu zaleceń bezpieczeństwa w okresie zagrożenia COVID-19
Gastronomia:
Aktualnie zakaz świadczenia usług gastronomicznych w restauracji.
Posiłki mogą być dostarczane do pokoi za zasadach room-service lub odbierane przez gosci na wynos z restauracji. Potrawy będą dostarczane, zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
Pracownicy:
•Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo. Bardzo poważnie podchodzimy do standardów czystości i higieny. Podejmujemy kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa Gościom i naszym Pracownikom. Spełniamy najnowsze wytyczne Ministerstwa Zdrowia oraz rekomendacje WHO,
•Pracownicy zostali odpowiednio przeszkoleni z procedur i prewencji przed rozprzestrzenianiem się COVID-19,
•Do dezynfekcji stacji roboczych regularnie używamy atestowanych preparatów biobójczych, ozonatorów i lamp UV-C
•Wszyscy Pracownicy, mający kontakt z żywnością, przestrzegają zasad: BHP, HACCP, dobrych praktyk higienicznych i produkcyjnych, każdy z nich korzysta z odzieży ochronnej takiej jak jednorazowy fartuch, zmienne obuwie, czepki, rękawiczki, maseczki oraz przyłbice,
•Przed przystąpieniem Pracowników do pracy, każdy poddawany jest codziennemu wywiadowi o swoim stanie zdrowia oraz obowiązkowejdezynfekcja rąk, odzież ochronna oraz dezynfekcja obuwia. Pracę mogą rozpocząć tylko osoby, które przeszły wewnętrzną kontrolę bezpieczeństwa,
•Dla bezpieczeństwa i higieny pracy Pracowników wymagane są cykliczne dezynfekcje stanowisk pracy oraz codzienne co najmniej 2 godzinne wietrzenie pomieszczeń,
• Przestrzegamy zasad utrzymania odległości pomiędzy Pracownikami (2m) tym samym zwiększając ilość stanowisk służących do wykonywania pracy,
•Jeśli to możliwe polecenia przełożonych odbywają się drogą telefoniczną i e-mailową, w celu ograniczenia bezpośredniego kontaktu,
•Na teren hotelu mają wstęp tylko Goście hotelowi, Pracownicy i dostawcy.
Goście:
Serdecznie zachęcamy Państwa do dbania o bezpieczeństwo własne oraz innych poprzez:
•Regularne mycie rąk zgodnie z instrukcją dostępną w każdej hotelowej toalecie,
•Korzystanie z płynów do dezynfekcji rąk oraz rękawiczek dostępnych we wskazanych częściach wspólnych hotelu,
•Utrzymanie wymaganej odległości 2m w kontaktach z Pracownikami lub innymi Gośćmi hotelu,
•Zapoznanie się i przestrzeganie obowiązujących w naszym hotelu procedur bezpieczeństwa, dostępnych na standach informacyjnych,
•Zgłaszanie przy użyciu telefonu pokojowego złego samopoczucia oraz innych objawów mogących świadczyć o zakażeniu COVID-19 oraz postępowanie zgodnie z instrukcją bezpieczeństwa Personelu Hotelu,
•Przed wyjściem z pokoju hotelowego prosimy pamiętać o założeniu maseczki ochronnej,
•Izolatorium – posiadamy wyodrębniony bezpieczny pokój, w którym będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
Bezpieczna lokalizacja:
•Pracujemy w miejscu odległym od aglomeracji, co znacząco wpływa na zminimalizowanie ryzyka zarażenia,
•Nasz Hotel zlokalizowany jest w otulinie rozległych lasów i jezior w rozlewiskach Widawy z daleka od miejsc publicznych i środków transportu publicznego.
•Hotel położony jest na terenie posiadłości o powierzchni 43 hektarów, gdzie każdy znajdzie dla siebie odrobine prywatności. Mamy wiele możliwości bezpiecznego i aktywnego spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu.
Bezpieczne miejsce:
•Duża przestrzeń na zewnątrz i wewnątrz hotelu pozwala na zachowanie zalecanej odległości, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających w hotelu,
•Dysponujemy trzema punktami recepcyjnymi, co umożliwia zachowanie bezpiecznej odległości i zmniejsza ryzyko powstawania tłoku podczas check-in / check-out,
•Kilkanaście wejść / wyjść, minimalizuje ryzyko bezpośredniego kontaktu z innymi Gośćmi,
•Powierzchnia wystawiennicza w obiektu wynosi 8 mkw.,
•Kilka klatek schodowych dostępnych dla Gości daje możliwość swobodnego przemieszczania się między piętrami.
Drodzy goście pamiętajcie, że robimy to wszystko w trosce o Wasze i nasze bezpieczeństwo !
#bezpiecznyhotel #hoteljakubus